[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Kablar inne i högtalaren

Kablar inne i högtalaren

Allt som rör hi-fi

Kablar inne i högtalaren

Inläggav Dwarfy tis maj 25, 2004 18:40 pm

Ska man ha några speciella kablar mellan högtalarelementen och delningsfilter? Eller kan man använda vanliga strömkablar som finns dragna i hus:?:
Dwarfy
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 06, 2004 17:16 pm

Re: Kablar inne i högtalaren

Inläggav Gäst ons maj 26, 2004 22:20 pm

Dwarfy skrev:Ska man ha några speciella kablar mellan högtalarelementen och delningsfilter? Eller kan man använda vanliga strömkablar som finns dragna i hus:?:



vore väl bra om du hade så högkvalitet som möjligt? (inom rimlig gränser) iaf minst så bra kabel som din vanliga högtalarkabel tycker jag
Gäst
 

Inläggav GTX sön maj 30, 2004 1:05 am

FK 1,5Ø är det antagligen om det är infällt i huset, annars kanske EKK 3G1,5Ø, vilket som läre ju gå bra.. men som sagt.. det ultimata som jag läste här var ju att ha massa små 1Ø(0,74 egentlig ledare) som är helt avskärmade från varandra för att uppnå det ultimata klimaxet..

kanske vore dags att börja med Superaledare i ljud-anläggningar :)

men jag kör med 2x5Ø jag, funkar bra för mig. kostar väl 5a/metern eller nå dyl.
//Gabriel Trosell, Mångfipplare.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am

Re: Kablar inne i högtalaren

Inläggav cool_hifi ons jun 09, 2010 6:08 am

nej behöver inte vara så spciela kablar .... de tror jag inte... útan testa med 1,5 kvadrats eller kanske 2,5 ..... vanlig högtalar kabel ..... ??? eller vad tycker ni andra. ?
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron