[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - baslåda i betong!

baslåda i betong!

Allt som rör hi-fi

baslåda i betong!

Inläggav Arvid sön jun 13, 2004 12:50 pm

Hej jag har byggt en sluten baslåda i guten betong. Kammaren är på 23 liter och perfekt för den bas jag använder mig av. Det är en ultimate ux 10" och ett steg på 150 wat rms. Skulle bar kolla om det är någon som har gjort ett liknadnde projekt? lite roligt att höra era tankar om projektet i sig. Kan ju säga så här att lådan väger 60 kilo och att den är stumm och tät som jag vet inte vad =). jag är nöjd. Kan rekomendera andra att gjuta en egen låda i betong =)
Arvid
 

Re: baslåda i betong!

Inläggav cool_hifi ons apr 21, 2010 7:49 am

jag tror att de kan bli bra. eftersom de är hårt och stumt... Men hur får du fast basen i de ? sk´ruvar du i betongen?

eller låter du basen torka in =? hahahah
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: baslåda i betong!

Inläggav Gerten mån jan 31, 2011 16:48 pm

Jag har gjutit en baslåda i betong för ett halvår sen typ. använde en flyttlåda från ikea som form :P resultatet blev bra men den blev inte så snygg.
Gerten
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jan 31, 2011 16:43 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron