[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Dubbla förstärkare

Dubbla förstärkare

Allt som rör hi-fi

Dubbla förstärkare

Inläggav Linus lör aug 21, 2004 9:05 am

Hej. Vet nån om man kan koppla två förstärkare efter varandra och på så sätt få mer effekt eller förstör man den andra förstärkaren då? Tacksam för svar.
Linus
 

Inläggav Mr_Flex mån sep 06, 2004 20:26 pm

Hej!

jag kan inte rekommendera detta.

Om du menar att typ koppla två recivers eftervarandra?

Var skulle du koppla in högtalarkablarna från den första förstärkaren?

RCA? det är inte samma signal.

Spänningen ut på högtalarna är 10 tals Volt upp till 100 Volt.

men signalen på RCA (lågnivå) är bara 0,x till 4 Volt typ.

(är inte 100% på att jag har rätt med volt-antalen, men det är långt från samma signaler)

Det ända sättet jag kan tänka mig är om man går in i själv förstärkaren och börja mecka där. Men tror inte det är något bra sätt att få mer effekt på. :(

Har du möjlighet att koppla högtalarna med BI-wire så sätt en förstärkare som diskat förstärkare och som basförstärkare. Blir lite jobbigt med volymen bara :?. med två volym rattar.
Men något så bra och vakert som brudar, har ju två rattar :lol: . Då borde de ju funkar i stereo anläggningen också.

// Petrus
Mr_Flex
 
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jun 30, 2004 20:41 pm
Ort: Malmö

Inläggav Gäst tor sep 16, 2004 7:34 am

Mr_Flex skrev:Hej!

jag kan inte rekommendera detta.

Om du menar att typ koppla två recivers eftervarandra?

Var skulle du koppla in högtalarkablarna från den första förstärkaren?

RCA? det är inte samma signal.

Spänningen ut på högtalarna är 10 tals Volt upp till 100 Volt.

men signalen på RCA (lågnivå) är bara 0,x till 4 Volt typ.

(är inte 100% på att jag har rätt med volt-antalen, men det är långt från samma signaler)

Det ända sättet jag kan tänka mig är om man går in i själv förstärkaren och börja mecka där. Men tror inte det är något bra sätt att få mer effekt på. :(

Har du möjlighet att koppla högtalarna med BI-wire så sätt en förstärkare som diskat förstärkare och som basförstärkare. Blir lite jobbigt med volymen bara :?. med två volym rattar.
Men något så bra och vakert som brudar, har ju två rattar :lol: . Då borde de ju funkar i stereo anläggningen också.

// Petrus


går ej om du har preout på den ena så kan du köra ena som försteg å andra som slutsteg..men inget annat
Gäst
 

Re: Dubbla förstärkare

Inläggav cool_hifi tor apr 16, 2009 9:43 am

kunde tänka mig att de inte skulle funka !!!!!
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Dubbla förstärkare

Inläggav cool_hifi tis jul 21, 2009 10:46 am

Hej... Men jag kör med (bi wire) funkar jättebra.... jag har en cd och en förförstarkare och två förstärkre till som driver en varsin högtalare !


Cd heter: Denon dcd2560.
Förförstarkaren heter: Denon dap 2500

Förstarkarna heter: Denon poa6600... (två stycken har jag !)
Förstarkarna är monters ! De gryma¨....


Högtalarena heter: Dali 800. en diskant och en litet mellan reg och sen ett lite större mellanreg och sen en 8 tums bas

LJUDET ÄR SUPER BRA ! .....
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Dubbla förstärkare

Inläggav LeifB lör aug 01, 2009 4:01 am

Coolt
LeifB
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tor jan 01, 2009 14:55 pm

Re: Dubbla förstärkare

Inläggav cool_hifi tor dec 03, 2009 10:20 am

ja.. men man kan inte ha två förförstärkare efter varandra ! (GÅR EJ !)

men man kan ha flera sluteg ! HEHEH de vet ni särket redan
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

cron