[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Tips om element på ungefär 12tum

Tips om element på ungefär 12tum

Allt som rör hi-fi

Tips om element på ungefär 12tum

Inläggav Gäst lör okt 02, 2004 12:58 pm

Hej
Jag ska bygga en sub men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för element. Jag har surfat runt och tittat på olika element men jag vet inte vilka märken som är bra (prisvärda).
Jag har tänkt mig ett element på ungefär 12tum och suben ska användas både till musik och film. Elementet behöver kunna spela ganska högt också.
Finns det någon som har nåt bra tips på ett element som inte kostar mer än 1500kr?

/Rikard
Gäst
 

Inläggav Gurre. fre okt 29, 2004 7:56 am

Det är svårt att hitta en bas som kan gå riktigt djupt i base till filmer och samtidigt han spela högt men kolla på Mds Fan 12 Power.
Gurre.
 

Inläggav XizzeriA fre okt 29, 2004 11:38 am

En sub ska inte gå över 200Hz, då de flesta förstärkare ändå klipper signalen.
Mikael XizzeriA Nyström
XizzeriA
 
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 26, 2003 15:28 pm
Ort: Gränna

Inläggav Jon lör okt 30, 2004 11:00 am

Nej nej nej, inte mds. Det är ett grymt överrpris på deras produkter. Vill du ha nåt riktigt billigt så är det nog mgr som gäller. Annars så kika på Peerless sls basar, dom är riktigt trevliga i stora slutna lådor. Xls är ännu bättre, små basreflexlådor...
*Smack!*
Jon
 
Inlägg: 23
Blev medlem: sön dec 28, 2003 12:21 pm

Inläggav Gäst fre mar 11, 2005 14:33 pm

Jag har Två stycken Ultimate 12" som basar till mitt hemmabio och jag kan rekommndera dessa.

// Robert
Gäst
 

Inläggav Ice_Cold mån jan 08, 2007 0:17 am

vad är de för ultimate basar då?
Ice_Cold
 
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 07, 2007 23:59 pm

Re: Tips om element på ungefär 12tum

Inläggav cool_hifi mån apr 13, 2009 18:11 pm

12 tums basar inte mer 1500kr`??? hmm..... en logitech z2300 TYVÄR KAN DU INTE FÅR BÄTTRE ÄN SÅ NÄR DE ÄR DNE SUMMA INTE VAD JAG VET. Men de är en 8-10 tum 200 rms watt och 400 i musik watt..

är ganska bra trycka i den !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster

cron