[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Brum från Sub

Brum från Sub

Allt som rör hi-fi

Brum från Sub

Inläggav Magnus Ingvarsson tis okt 05, 2004 19:30 pm

Skulle behöva lite hjälp med ett irriterande problem på min hemmabyggda subwoofer, den har ett Visaton element på 12" och drivs med ett inbyggt Zachry DSW-250 steg, problemet är brumljudet :cry: som hörs mer eller mindre hela tiden beroende på volym/frekvensinställning. Signalen kommer från min Yamahareceivers Subutgång, har provat att jorda från receivern utan bättring. Har någon en bra lösning på detta vore jag tacksam. :wink:
Magnus Ingvarsson
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tis okt 05, 2004 19:21 pm

Re: Brum från Sub

Inläggav cool_hifi mån apr 26, 2010 12:46 pm

eh ... de kan vara din spänning i vägguttaget testa att byta uttag, och se om de hjälper ....

är de en aktiv subb?
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron