[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Bygga egna högtalarkablar

Bygga egna högtalarkablar

Allt som rör hi-fi

Bygga egna högtalarkablar

Inläggav alg sön dec 05, 2004 18:01 pm

Jag undrar om man kan lägga ihop (fläta) flera tunnare Isolerade kablar till en tjockare och bara löda ihop dem i endarna. Vad händer om en kabel av de tre jag tänkte fläta skulle bli lite för kort (en centimeter eller så) påverkar det ljudet? Kan det rent av vara skadligt för högtalaren?

(LTS har gjort en högtalarkabel av en ekkkx, den har flera isolerade kablar)

tacksam för svar
alg
 

Inläggav XizzeriA sön dec 12, 2004 17:50 pm

Om en skulle vara kortare skulle väl merparten av strömmen välja den kabeln pga lägre resistans? Vet inte om det spelar så stor roll, men jag skulle föredra att skala hella skiten och lägga krympslang runt eller nåt. Bör dock inte vara skadligt för högtalarna eftersom signalen kommer fram förr eller senare..
Mikael XizzeriA Nyström
XizzeriA
 
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 26, 2003 15:28 pm
Ort: Gränna


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

cron