[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Klä baslåa

Klä baslåa

Allt som rör hi-fi

Klä baslåa

Inläggav Gäst fre jun 17, 2005 13:47 pm

hur ska jag klä min baslåda på bästa sätt??
Gäst
 

Inläggav Patrick Carlsson ons jun 22, 2005 13:21 pm

Menar du med vad eller hur du ska gå tillväga?
Höga ambitioner men dålig karaktär!!
Patrick Carlsson
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån mar 21, 2005 8:12 am

klä baslåda

Inläggav Gäst tor jun 23, 2005 13:14 pm

jag menar hur jag ska göra om man tex har en "matta" med tyg och ska få på det på lådan utan att det blir onödiga skarvar mm.
Gäst
 

Inläggav Patrick Carlsson fre jun 24, 2005 8:39 am

När jag klädde min subbas till mitt PA så använde jag mig av sprejlim, klart det bästa som finns. Det finns att köpa på hifikit och säkert på andra ställen oxå. Jag föreslår att du börjar på fronten och viker det bakåt runt kanterna, ett rakblad behövs för att kunna skära snygga kanter. Tänk på att om du lägger tyget omlott så kommer snittytorna, när du skär igenom, att matcha perfekt.
Höga ambitioner men dålig karaktär!!
Patrick Carlsson
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån mar 21, 2005 8:12 am

Klä baslåda

Inläggav Gäst lör jun 25, 2005 10:13 am

--------------------------------------------------------------------------------

ok tack om man använder sprejlim så kladdar man väl ner dämpmaterialet i lådan?? hur gör jag med slut skarverna
ska man spänna tyget eller. om du har lust får du gärna skriva en beskrivning på hur man gör.

//Robert
Gäst
 

Inläggav Terho tis aug 23, 2005 12:23 pm

Fabriks gjort så limmar dom alla hör men då har dom exakta bitar! Men de släpper efter nått år om dom är i en bil osv....

Jag brukar göra som så att jag klipper till bitar som är ca 1 cm för stora än sidorna och limmar fast ca 2 cm ifrån trä kanten och viker in kanterna under sig själv på varje sida (imot) och syr! Det blir kanon fint och de håller! Att fräsa lådan med en handöverfräs innan gör saken mycekt bättre med!!!! Lycka till.... Det har aldrig blivit dåligt när jag gjort så!

Mvh Terho
Terho
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

cron