[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Pipor och programundringar.

Pipor och programundringar.

Allt som rör hi-fi

Pipor och programundringar.

Inläggav neggard tor nov 04, 2010 11:23 am

Jag har lyssnat på ett par högtalare jag tyckte lät fantastiskt bra, det var dessa
http://www.seas.no/index.php?option=com ... &Itemid=40

Jag har byggt en del högtalare tidigare men aldrig några pipor eller transmission.
Vad är det för fördelar med 2st element istället för 1st och hur beräknar man var detta skall sitta?
Lyssnade nämligen på den mindre modellen med bara 1st element i och tyckte att den inte lät lika bra.

Jag har testat ditt program lite och funderar på vad du menar med längd, för mig känns längd som storlek på lådan men ingen av de bitar
som man skall såga till har ju denna längd. De bitarna är rejält för korta för detta?
Kanske har jag gjort bort mig nu med en sådan fråga men man måste ju fråga annars får man ju inga svar :)

När man bygger dessa lådor tar man bara hänsyn till elementens storlek?
Själv känns det lite osäkert, det blir ju svårt att välja ett bra element.

Måste passa på att tacka för en bra och informativ sida som är lätt att förstå.
neggard
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tis sep 22, 2009 10:52 am

Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron