[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Ny på Hi-fi, vad behöver jag?

Ny på Hi-fi, vad behöver jag?

Allt som rör hi-fi

Ny på Hi-fi, vad behöver jag?

Inläggav ListigSpindel ons jan 05, 2011 22:27 pm

Hej!

Har länge varit missnöjd med mitt ljud, och har bytt högtalare 3 gånger på lika många år ungefär.
Det jag köpt har varit datorhögtalare och det är nog där skon klämmer.

Nyligen har jag börjat läsa om det där med Hi-fi, och är intresserad av att köpa något mer rejält,
fast jag har inte råd med det mesta som får toppbetyg hos hifi och musik.

Jag har redan en LP-Spelare, en Lenco L 75 omodifierad, ett Asus ljudkort och en Riaa,
som jag använder för att lägga in skivor i datorn i wav med 24bit/96kHz ljudkvalité.
Både vinyl och cd-skivor läggs in i datorn för det är mycket lättare att hålla i ordning på allt.

Vad behöver jag för något?
Trodde förut att det enda jag behövde var en förstärkare och högtalare, men efter mycket läsande så blir jag osäker.
Är ju ny på detta så jag vet inte vad allt är till för , förförstärkare, förstärkare, slutsteg o.s.v.

Min budget är inte så stor, just nu har jag 7000 kronor sparat.
Jag bor i lägenhet så jag är mer intresserad av bra ljud än mycket, jag lyssnar på all slags musik.
Som sagt så har jag all musik på datorn och vill koppla ihop eventuell anläggning med den.

Har du något tips på några tillverkare som är bra om jag ska leta på begagnat-marknaden?
Hade jag varit mer slöjdig av mig så hade jag kunnat bygga högtalarlådor och sådant,
men jag tror inte det är så bra idé för just mig, inte än i alla fall.

Mvh
Mikael
ListigSpindel
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jan 05, 2011 22:08 pm

Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron