[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Byggfråga låda o högtalare

Byggfråga låda o högtalare

Allt som rör hi-fi

Byggfråga låda o högtalare

Inläggav hifi nisse fre maj 27, 2011 21:16 pm

Hej ! Jag vill gärna ha lite åsikter angående min funderingar på högtalarval .
Jag vill ha 3 st 8tummare Scan-Speak Classic 21W/8554-00 och en Gamma VLD 13 banddiskant i varje låda. Ett delnings filter på 12db kommer bryta av vid 3500hz .
Dessa har jag tänkt placera i en basreflex låda på 160 liter
och 2 portar på 10,2 cm diameter o längden 11,39cm -3db 39hz (är det lagom lågt). basarnas koppling undrar jag lite
över då jag bara kommer på att lägga dom i serie o få ut 24 ohm eller om det går lägga dom parralellt och ett motstånd på 6 ohm i serie , om ingen har någon bättre ide"på hur man kan kan lägga dom .
Är det någon som har provat dessa element förut som kan rekommendera eller avråda dom .
hifi nisse
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre maj 27, 2011 19:51 pm

Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron