[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Hur Koppla?

Hur Koppla?

Allt som rör hi-fi

Hur Koppla?

Inläggav i95morlj mån feb 13, 2006 9:32 am

Hej! Har ett intressant problem..
Jag har två par 4 Ohms högtalare (Marinhögtalare i Bastu) som jag vill sammankoppla till B på min förstärkare som vill ha en input på minst 8 Ohm...

Kopplar jag hop de två paren blir det 2 Ohm per kanal right?

Kan man seriekoppla och få 8 ohm per kanal?
Tappar man kvalitet?

Finns det något man kan köpa?

Hur lösa?

Tacksam för svar
i95morlj
 
Inlägg: 1
Blev medlem: mån feb 13, 2006 9:25 am

Inläggav Teknolog mån feb 13, 2006 17:18 pm

ja du kan koppla i serie och få 8 ohm.

du tappar inte i kvalitet eftersom det fortfarande är samma högtalare som spelar. Tyvärr tappar du ju i känslighet jämfört med att ha dem parallellt, men det spelar ju ingen roll i en bastu ;)

men du kan ju inte få stereo :(
Bilen är till för att göra stereon flyttbar
Teknolog
 
Inlägg: 14
Blev medlem: sön feb 05, 2006 18:50 pm

Re: Hur Koppla?

Inläggav cool_hifi sön jul 11, 2010 17:26 pm

kan du inte få stereo?+
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron