[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - sub

sub

Allt som rör hi-fi

sub

Inläggav kim tor jan 01, 2004 11:46 am

Jag har två st basar, Vifa p21wo-20-08. Tängte bygga en hifi sub av dessa. Behöver hjälp med seriösa lådförslag. De ska hjälpa ett par dali bokhyllehögtalare att ta hand om de lägsta frekvenserna för musik inte bio. subben ska spela i ett normalt möblerat vardagrum på ca 18-20 kvadrat.

lite parametrar

Fs 28
Vas 113
Qts 0,33

120W
25-4000hz
91db/SPL

Tack på förhand
kim
 

Inläggav XizzeriA lör jan 03, 2004 23:55 pm

Om du vill ha ett färdigt lådförslag tycker jag du kan vända dig till stället du köpte dem hos, annars kan du kontakta Hifikit, eller ljudia. Om du bara är ute efter en lådkonstruktion så har jag själv nyligen snickrat ihop en hifi-sub med 2 12" element isobariskt (motriktade) monterade innuti en låda. Om du är nyfiken kan jag skicka några bilder och visa vad jag menar. Då får du dock en ganska begränsad frekvensgång, min ligger mellan ca 40-100 (120) Hz, men det funkar kanon, speciellt om man har fronthögtalare med bra lågbas som kan ta vid.

Tveka inte att ta kontakt om du är intresserad!
Mikael XizzeriA Nyström
XizzeriA
 
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 26, 2003 15:28 pm
Ort: Gränna

Re: sub

Inläggav cool_hifi mån sep 13, 2010 10:11 am

Hej. om du skall ha en subb för musik och inte så jättestort rum, bara för att inte subben skall ta över de andra ljudet så räcker de nog med 10-12 tum.. Men effteckten vet jag inte om man kan få 120 watt på en 10-12 tum...?

kolla på hifi-kit om dom har ngn subb som är ungefär 10-12 tum och har effekten 120 watt.
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron