[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Rekommendation om bra böcker om högtalare

Rekommendation om bra böcker om högtalare

Allt som rör hi-fi

Rekommendation om bra böcker om högtalare

Inläggav Miche fre apr 28, 2006 4:17 am

Hejsan!

Kan någon rekommendera bra böcker som behandlar olika typer om högtalare och innehåller teori, beräkningsmetodik och uppbyggnad.

Tack på förhand och mvh:

Miche
Miche
 
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 26, 2006 19:49 pm

Inläggav Lesdiv fre apr 28, 2006 15:21 pm

En bok som jag har är "the loudspeaker design cookbook" av Vance Dickason. Jag har femte utgåvan men det finns en sjätte utgåva. Nu vet jag inte hur avancerad denna bok anses vara men för mig är den iaf alldeles tillräckligt avancerad. Jag är absolut ingen expert på ljud, bara glad amatör.
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm

Inläggav Miche fre apr 28, 2006 22:13 pm

Hej Lesdiv!

Och tack för ditt svar, skall kolla upp boken som du rekommenderade. Finns det fler bra böcker? Det behöver inte vara så teoretiska men kan likväl vara teoretiska (har goda elekriska och matematiska kunskaper).

// Miche
Miche
 
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 26, 2006 19:49 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

cron