[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Centerplacering?

Centerplacering?

Allt som rör hi-fi

Centerplacering?

Inläggav mathiasll tis maj 23, 2006 7:29 am

Hej! Jag undrar hur man bäst ska placera centern i mitt rum, som det finns bilder på här: http://www.minhembio.com/Mathiasll

Tacksam för hjälp, som det är nu så hör man ju tydligt att ljudet "hoppar" mellan centern och frontarna men det finns tyvärr inte så många alternativ... Så jag behöver hjälp med att komma på dem ;)
mathiasll
 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 23, 2006 7:26 am

Inläggav Lesdiv tis maj 23, 2006 16:00 pm

Ja, det verkar lite knepigt. Eftersom centerhögtalaren ska ligga i ungefär samma horisontalplan som främre sidohögtalarnas mellanregister så finns väl två alternativ, antingen sänka ner centern till samma nivå som sidohögtalarna eller höja upp sidohögtalarna till samma nivå som centern.
Men jag kan inte säga hur ljudbilden kommer att bli. Egentligen så ligger väl sidohögtalarnas mellanregister i nivå med lyssnaren som det är just nu och om man då lyfter upp dem till centerns nivå så kanske ljudbilden kommer för högt upp.

Jag har inte en hemmabioanläggning själv så att det är svårt att veta hur resultatet blir faktiskt. Man kan ju hoppas att någon annan mer rutinerad kan svara på din fråga.
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

cron