[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Skivspelare i aux ingång

Skivspelare i aux ingång

Allt som rör hi-fi

Skivspelare i aux ingång

Inläggav Payman tis jan 06, 2004 21:29 pm

JAg vet inte om detta är fel forum för min fråga men ni verkar veta en del.

Jag har två förstärkare (en hemmabio och en midistereo) och båda har bara aux ingång och ingen phonoingång. Ljudet blir lite lågt från min skivspelare. Jag vill ha normal ljudnivå från skivspelaren.

Går det att lösa på nåt enkelt och billigt sätt?

MVH

Patrick Arkley
patrick@arkley.se
Payman
 

Skivspelare

Inläggav andreas ons jan 07, 2004 12:59 pm

Det du behöver är en liten separat förstärkate till din skivspelare (PP). Jag köpte en ifrån Hifi-Klubben av märket NAD och är mycket nöjd. Jag tror att den kostade runt 800kr. Det går kanske att få tag på lite billigare men enligt tester ska det här vara den mäst prisvärda.

Lycka till
andreas
 

Inläggav uskali ons jan 14, 2004 20:04 pm

Det finns en sån liten förförstärkare på HiFi-Kit för strax under 300kr. Om du vill komma undan lite billigare...
uskali
 

Inläggav xztraz sön jan 25, 2004 22:00 pm

det ska alltså vara en riia förstärkare. den fixar med frekvensgången från lp-spelaren så det stämmer.
xztraz
 

Re: Skivspelare i aux ingång

Inläggav cool_hifi ons maj 05, 2010 6:16 am

fOm de blir låg vclym i aux ingångarna... så är de väll frevqvensen som är låg....

Du har igen optisk eller ngt likanade ??


annars ett litet speatat slutsteg som du kopplar till din lp spelare !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron