[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Sub-Förstärkare

Sub-Förstärkare

Allt som rör hi-fi

Sub-Förstärkare

Inläggav Anders sön jan 25, 2004 11:03 am

jag har funderat på en sak ett tag nu....om man ska köpa en förstärkare till subben så får man lägga ut allt från 1500kr och uppåt men man kan köpa en stereoförstärkare begagnat ganska billigt och vad blir skillnaden mellan en riktig subbasförstärkare och en stereoförstärkare förutom det aktiva delningsfiltret, jag syftar för övrigt på att man har den i kombination med en hemmabioförstärkare.


mvh Anders
Anders
 

Inläggav Gabriel Karlsson sön jan 25, 2004 14:12 pm

Har du en förstärkare där du kan separera förförstärkardelen och effektförstärkardelen kan du använda den som subbasförstärkare. Jag vet att bl.a Yamaha ha några äldre modeller där man kan separera dessa delar.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: Sub-Förstärkare

Inläggav cool_hifi mån apr 13, 2009 20:05 pm

de lite skillnad men kan rekomendera en nad c315bee. den ska nog duga !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Sub-Förstärkare

Inläggav cool_hifi lör jun 13, 2009 15:24 pm

KÖP INTE BEGAGNAT !!! snälla du förlorar typ på de SOM DE SER UT I DAG PÅ MARKNADEN TROR DU ATT JAG HAR RÄTT ?
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Sub-Förstärkare

Inläggav Gustav78 tis jun 23, 2009 11:30 am

Om du kan tänka dig att gå upp lite i pris så är "Inter M500 plus" grymt prisvärt. Har sorgligt nog gått gått upp en del i pris sedan jag köpte mitt. Men jag rekomenderar ändå en titt på det. 2 x 170 (riktiga)W i 8 ohm och 500 W i bryggat läge räcker till en hel del.

http://www.hifiborsen.se/produkter/r500plus.asp

Mvh Nero
Gustav78
 
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jun 14, 2009 11:34 am

Re: Sub-Förstärkare

Inläggav cool_hifi tis jun 01, 2010 5:56 am

hej... Du vet att de där är ett monoblock så du kan inte bara ha en ?
Och har du xlr in o ut gångar på ditt försteg om du nu har ett ??
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Sub-Förstärkare

Inläggav elvispen lör aug 23, 2014 14:51 pm

Du kan ju alltid ta ett Behringer Inuke 1000, bryggkoppla i 4 ohm, om det inte räcker så finns det större, har sett det på Musikverkstan för 1500:- typ, det ger nog mest effekt för pengarna, visst det är ett PA-steg , skall du ha ett inbyggnadssteg i subben, så är Dayton Audio´s steg , Ebay eller USa imp, Zachry råkar vara väldigt lika 240 w och 500 w, sedan så har D A ett på 1000w seda finns det allti Hypex, från Holland dom är väldigt bra som sagt ett stereo steg är inte stereo bara för att det är 2 kanaler, om dom matas med samma signal! // Med vänlig hälsning elvispen !
elvispen
 
Inlägg: 9
Blev medlem: lör aug 23, 2014 14:26 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron