[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Sub till två-kanal?

Sub till två-kanal?

Allt som rör hi-fi

Sub till två-kanal?

Inläggav nikk ons jul 23, 2008 13:18 pm

Funderar på att komplettera mina stativhögtalare med en subwoofer men har en förstärkare utan "pre out sub" (NAD 320). Finns det något särskilt jag bör tänka på (filter eller annat) och hur kopplar jag upp det hela på bästa sätt?
nikk
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 23, 2008 13:08 pm

Re: Sub till två-kanal?

Inläggav cool_hifi sön apr 12, 2009 10:30 am

nee tror de är inget (Spc). koppla dom där 2 högtalarena i subwoofern.
är subwoofern aktiv??

de ska inte behövas något annat
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Sub till två-kanal?

Inläggav cool_hifi fre jan 01, 2010 12:49 pm

ojj skrev fel menar att du ska koppla basen till slutsteget visa (left) (right)....


Allså de blir särket lite bättre ljud om du har pre out ut gångar ? allså de blir Rca du vet =
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Sub till två-kanal?

Inläggav elvispen sön aug 24, 2014 11:21 am

Gör hur du vill bara det blir bra...sa någon en gång till mig, man kan ta en preout, helst den det står subwoofer på, troligtvis så finns det bara en RCA kontakt, utgång till sub, om steget som används har en LFE använd då den, den finns bara som singular "mono" på subben, om du har en ex röd vit dvs 2 RCA ingångar på subben då kan du skaffa en y-split från sub preout, till dom eller ta fullfrekvens preout åch koppla in där för subben har troligtvis eget filter, att koppla stereo front från högnivå genom ett HP- filter som vissa subbar har är inte fel, har man alla dessa kopplingsätt möjliga så är det inte fel att koppla allihop, speciellt om du kör HTPC Lite youtube, och annat kan digitalfiltreras lite olika har jag märkt, om ljudet får störningar så koppla ur och det olika tills du märker att problemet försvinner, Med vänlig hälsning elvispen!
elvispen
 
Inlägg: 9
Blev medlem: lör aug 23, 2014 14:26 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron