[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Effekten av att byta ett element??

Effekten av att byta ett element??

Allt som rör hi-fi

Effekten av att byta ett element??

Inläggav mikael_1979 tor apr 22, 2004 8:58 am

Effekten av att byta ett element??

Jag har ett par sb_ex3or technics :roll:
men en av diskanterna har lagt av :cry:

Så jag tänkte byta den ...
Jag gjorde ett byta mot en diskant som jag hade liggande
men dom som sitter i från början är på 4ohm
den som jag satte in är på 6ohm ..

Vad kan hända??

eftersom att jag bara hade en fungerande 6ohm
funderar jag nu på att byta till 2st 8ohm
som jag har sittande i ett par andra lådor ..

http://www.d-s-t.com/peerless/data/811827.htm

Vad kan hända?? :?: :?: :?:
mikael_1979
 
Inlägg: 50
Blev medlem: mån mar 15, 2004 15:55 pm

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 05, 2004 18:50 pm

Det beror på hur avancerat delningsfiltret är. Det enklaste filtret (en kondensator) kommer endast att ändra delningsfrekvensen. Ett komplicerat filter med länkar och dämpningar kommer ställa till problem för din förstärkare med låga laster och konstiga faser. Du bör antingen hitta lämpligare diskanter eller bygga nytt diskantfilter.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: Effekten av att byta ett element??

Inläggav cool_hifi mån jun 28, 2010 21:30 pm

Om du hade 6 ohm från början kanske du skulle kolla upp ditt slutsteg vad den får ha som lägst i ohm ! Och kanske även ditt delingsfilter de bästa är om du tar samma ohm som du hade frång början !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron