KG Backup - Ide till Exkludera mappar

Allt som rör mina program

KG Backup - Ide till Exkludera mappar

Inläggav hbor tor aug 05, 2010 22:24 pm

Hej !

Jag tycker det här programmet verkligen är trevligt och jag har en liten ide till förbättring:
Om man kunde använda wildcard (*) i Exkludera mappar - där \* på slutet även betyder alla undermappar.

Motiverande exempel är...
C\Users\*\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\*
... som jag direkt hade valt att exkludera, eftersom de filerna inte är intressanta att backuppa - och att de kommer och går så hastigt att felloggen innehåller så många av dessa filer att man missar viktiga rader i felloggen när man läser igenom den.
hbor

Re: KG Backup - Ide till Exkludera mappar

Inläggav Gabriel Karlsson tor aug 05, 2010 22:36 pm

Tack för ditt förslag. Dock så finns en funktion för detta, även om den inte kan använda wildcard.
Gå till sidan "Filter" för ditt jobb och fyll i valfri del av sökvägen i fältet "Kopiera inte mappar som innehåller texten..." så ignoreras alla mappar som har texten i sin sökväg.
Om det är Temporary Internet Files och alla mappar under den så fyll i "\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\" (det räcker med "\Temporary Internet Files\" men man får vara mer precis än bara mappnamnet i de fall där samma mappnamn förekommer på andra ställen som man VILL kopiera.)

Prova.

Detta fält kanske är otydligt eller fått dålig beskrivning. Förslag på förbättring?
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin

Återgå till Program