[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Bakup 4.0

Bakup 4.0

Allt som rör mina program

Inläggav Mr. G tor maj 18, 2006 12:41 pm

Samma egenskaper, ja, men ej samma mappar.
Men eftersom det fungerar på automatik så spelar det ju ingen roll.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson fre maj 19, 2006 17:34 pm

Lite nytt. Bl.a..
-omskriven kod för att ladda in mappar snabbare (vid mappuppdatering och synkronisering osv), typ 500% snabbare.
-dolda mappar, systemmappar, dolda filer och systemfiler kopieras också nu
-fält för att exkludera filer med vissa namn, tex Thumbs.db

http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta6.zip
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Gabriel Karlsson tis maj 23, 2006 15:31 pm

Jag vet inte om du tittar här längre, men version 4.61 finns på hemsidan nu. :)
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G fre maj 26, 2006 7:59 am

Jodå, jag tittar, så lätt blir du inte av med mig :wink:
Finns det någon möjlighet att stänga av fellapparna (progremet har redan krachat ett spel...)?
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson fre maj 26, 2006 13:16 pm

Det där får du förklara närmare. Vilka fellappar har orkakad vad i vilket spel? :?
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G fre maj 26, 2006 14:07 pm

Det är inte spelen som orskar fellapparna.
Programet ger en fellapp då den inte kan hitta bakupmålenheten (t.ex. om det inte finns någon cd-skiva i cd-brännaren, och den är vald som bakupenhet). Vissa spel stödjer inte alt+tab, och när spelet tvingas köras i bakgrunden när fellapparna dyker upp, så krachar spelet.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson fre maj 26, 2006 14:40 pm

Okej. Jag ska se om jag kan hitta på något. Under tiden får du se till att inte köra backup medan du spelar. :wink:
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Gabriel Karlsson fre maj 26, 2006 15:36 pm

Sådär: http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta1.zip

Lite annat fixat också:
-senast körda backupen syns i huvudfönstret, tillsammans med Visa logg-knapp
-bättre information i sync-rutan (antalet raderade filer och mappar är aktuella för den aktuella synkroniseringen, istället för totalt, samt att antalet filer i raderade mappar räknas)
-test av återställningsfunktion. Långt ifrån klar, men den kan testköras i alla fall. Observera att inga filer eller mappar skapas, raderas eller kopieras med den här funktionen, eftersom den är på teststadiet. Funktionen bara simulerar filkopiering. I loggfilen kan man ändå följa hur det skulle gått.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G lör maj 27, 2006 10:32 am

Tevligt, men du måste nog inkludera en autoupdate funktion så såmningom, det är jobbigt att uppdatera programet på sex stycken datorer :P (servar nästan hela familjens alla datorer)
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson lör maj 27, 2006 14:51 pm

Nu kan programmet uppdatera sig självt. Fast det gäller förstås bara de officiella versionerna. Inga beta. Och du måste själv be programmet om det, via Om - Sök uppdateringar...

http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta2.zip
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G lör maj 27, 2006 14:55 pm

Trevligt, går det att lägga in så att den gör det automatiskt i bakup-schema också?
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson lör maj 27, 2006 17:18 pm

Det är på gång. Och även så att programmet letar uppdateringar varje start om man så vill.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G lör maj 27, 2006 17:25 pm

Bra, nu slipper jag uppdatera programmet på alla datorerna manuellt (utom på en som inte har tillgång till internet).
Men det bästa är om den installerar uppdateringen utan "förvarning", och inte gnäller om datorn inte är ansluten till internet.

P.S Update knappen (som tidigare diskuterades) fungerar i xp pro, men ej i home D.S
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson lör maj 27, 2006 19:23 pm

Den automatiska sökningen gnäller inte om den misslyckas. Men om den hittar en ny version måste man ändå godkänna nedladdningen av den.

Beta 3: http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta3.zip

Uppdatera-knappen har jag ännu inte lyckats begripa felet med. Och det ska inte ha med Home/Pro att göra. Själv kör jag Home.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G sön maj 28, 2006 8:04 am

Söker den bara när bakupen utförs, eller när datorn startar? Lite jobbigt att bli avbruten när man håller på med något, av att programmet vill uppdatera sig.
Kan man inte ställa in att andvändaren inte bryr sig om att programmet uppdateras, utan att den godkänner att den gör det utan förvarning? I och för sig skulle det kunna utgöra en potentiell säkerhets risk, om hemsidan blir hackad, men jag tror inte att man skulle kunna identifiera en koruppt fil manuellt heller.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson sön maj 28, 2006 10:18 am

Den söker bara vid programstart. Schema kommer söka åt sig, och Backup åt sig. De kommer inte att uppdatera åt varandra, så att säga.

Programmet som uppdateras måste startas om. Jag vet inte hur bra det vore att programmet startar om utan att man är med på det. Dessutom är man allt som oftast vid datorn då programmet gör sökningen, eftersom det är just vid programstart sökningen sker.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G sön maj 28, 2006 13:26 pm

I bakup-schema som startar med windows (vanligtvis), är det nog inga problem, men bakup.exe körs ju i bakgrunden oftast. Om den ger uppdaterins uppmaningar då du gör någonting annat, kan det ju ställa till med problem.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson sön maj 28, 2006 16:39 pm

backup.exe kommer aldrig be dig att installera uppdatering om den körs av backup-schema.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G sön maj 28, 2006 16:42 pm

Hur updateras bakup.exe om man kör bakup-schema då?
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson sön maj 28, 2006 21:38 pm

Det gör den inte.

Hm. Får kanske tänka om där. Men det är inte helt lätt att uppdatera ett program från ett annat, eftersom det inte går att kontrollera ifall programmet som ska uppdateras är igång, vilket det inte kan vara om det ska fungera.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

cron