[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Backup problem...

Backup problem...

Allt som rör mina program

Backup problem...

Inläggav nickeWide fre jul 11, 2008 12:08 pm

Hej!
Måste bara säga att jag verkligen gillar ditt backup program. :D
Har dock ett litet problem som dykt upp för mig. Jag körde min dator utan min externa hårddisk (som jag har satt som backup-enhet) & istället hade jag ett usb-minne isatt & då tog det upp enhetsnamnet (E) som är den sökväg jag angivit i GK Backup. Så nu när jag kör datorn (omstartad & utan USB-minnet) får hårddisken hela tiden enhetsnamnet F & då kan jag inte köra några backuper. Tänkte att då är det väl bara gå till "ändra" & ändra sökvägen men så enkelt tycks det inte vara för då får jag upp ett meddelande som säger: "Du har inte valt några mappar för det här jobbet!" Men det har jag - för de gamla mapparna ligger där men programmet tycks inte godkänna dem på ngt vis. Några ideer - går det kanske forcera hårddisken till att ta "tillbaka" E som enhetsnamn? Har försökt hitta ngn info ang. det men inte lyckats... :(

Mvh, Nicke
nickeWide
 
Inlägg: 1
Blev medlem: mån apr 07, 2008 14:35 pm

Re: Backup problem...

Inläggav Gabriel Karlsson tis aug 12, 2008 16:15 pm

Hej.

Jag ber om ursäkt för sent svar (semester).

Jag är inte helt säker på att jag förstår problemet, men om du bara behöver ändra backupsökvägens enhetsbokstav för dina jobb, och inte lyckas göra detta via "ändra", så kan du prova att gå in i programmets mapp på hårddisken, öppna undermappen "Listor", leta upp filen [namnet på ditt jobb].002 och öppna den med en texteditor, exempelvis Anteckningar, och ändra enhetsbokstaven. Spara filen och starta GK Backup igen för att se att ändringen blev ok.

Hör av dig igen om du inte lyckas.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

cron