[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - MP3-problem i GK Backup

MP3-problem i GK Backup

Allt som rör mina program

MP3-problem i GK Backup

Inläggav Rymdmumin fre aug 22, 2008 10:05 am

Hej och tack för ett toppenbra program!
Jag har dock ett litet problem med backupningen av min musiksamling. GK Backup vill inte kopiera ungefär 15-20 av mina mp3:or (med Garth Brooks respektive Perssons pack). Andra mp3-filer i samma mapp (och med samma artister) kopierar den, men inte dessa. Vad är felet?

Sen undrar jag om det inte vore bra med en liten varning som hindrar en om man råkat förväxla backupmappen med den mapp som ska backupas, så att man inte råkar radera det man vill säkerhetskopiera (om man har valt synkronisering).
Tack igen!
Hälsningar
Rymdmumin
Rymdmumin
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 22, 2008 9:57 am

Re: MP3-problem i GK Backup

Inläggav Gabriel Karlsson fre aug 22, 2008 18:23 pm

Hej. Kul att du gillar programmet.
Varför den inte kopierar vissa mp3filer vet jag faktiskt inte. Hur många filer finns i mappen? Lämnar GK Backup nåt felmeddelande i loggen?

På din andra fråga förstår jag inte riktigt hur du menar. Kan du ge ett exempel?
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: MP3-problem i GK Backup

Inläggav Rymdmumin ons sep 03, 2008 16:54 pm

Gabriel Karlsson skrev:Hej. Kul att du gillar programmet.
Varför den inte kopierar vissa mp3filer vet jag faktiskt inte. Hur många filer finns i mappen? Lämnar GK Backup nåt felmeddelande i loggen?


Det finns 36 filer i mappen, och programmet kopierar bara 18 av dem. Inga felmeddelanden i loggen

Gabriel Karlsson skrev:På din andra fråga förstår jag inte riktigt hur du menar. Kan du ge ett exempel?


Tänk att du vill backuppa mappen C:\MP3 som är full av musik till mappen H:\MP3 som än så länge är helt tom. Men om du har valt "Synkronisera" och råkat ta C:\MP3 som backupmapp och H:\MP3 som den mapp som ska backuppas istället för tvärt om kommer väl programmet att göra om C:\MP3 till en exakt kopia av H:\MP3, dvs helt tom. Och de filer som var i C:\MP3 har då raderats. Så tänkte jag...
Rymdmumin
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 22, 2008 9:57 am

Re: MP3-problem i GK Backup

Inläggav Gabriel Karlsson ons sep 03, 2008 23:20 pm

Rymdmumin skrev:Det finns 36 filer i mappen, och programmet kopierar bara 18 av dem. Inga felmeddelanden i loggen


Här kan jag faktiskt inte svara på varför den inte kopierar dina filer, om du inte lagt till nåt filter eller undantag som filtrerar bort dem från backupen.

Rymdmumin skrev:Tänk att du vill backuppa mappen C:\MP3 som är full av musik till mappen H:\MP3 som än så länge är helt tom. Men om du har valt "Synkronisera" och råkat ta C:\MP3 som backupmapp och H:\MP3 som den mapp som ska backuppas istället för tvärt om kommer väl programmet att göra om C:\MP3 till en exakt kopia av H:\MP3, dvs helt tom. Och de filer som var i C:\MP3 har då raderats. Så tänkte jag...


Detta är förstås alltid en risk med att låta ett program radera filer. Och programmet kan inte veta vilken mapp som du egentligen tänkt använda som backupmapp och om du valt fel eller inte. Som regel bör du aldrig använda "synkronisera" första gången du kör ett backupjobb. Och enbart använda "synkronisera" när du vet att du inte saknar någon fil på källplatsen.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron