[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - synkning mellan datorer via server

synkning mellan datorer via server

Allt som rör mina program

synkning mellan datorer via server

Inläggav lina mån nov 03, 2008 15:38 pm

Hej!

Mycket användarvänligt och bra backup program, tack för det. Jag har ett problem som jag inte vet om GKbackup klarar, jag gjorde ett försök själv men det fungerade inte så bra så jag ställer frågan till dig. Jag arbetar dels på en stationär dator på jobbet och dels på en bärbar dator hemifrån, jag vill kunna synkronisera min arbetsmapp mellan datorerna via en server så att jag alltid har tillgång till de senaste ändringarna. Min önskan är följande: När jag har arbetat klart på min stationära vill jag kunna synka min arbetsmapp mot en server, och sedan synka den mot motsvarande mapp på den bärbara. När jag sedan arbetat klart på den bärbara vill jag kunna göra samma sak fast omvänt. Hoppas jag uttryckte mig förståeligt! Är detta görbart med GKbackup och hur görs det enklast?

Tack på förhand!

MVH Lina
lina
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån nov 03, 2008 15:03 pm

Re: synkning mellan datorer via server

Inläggav Gabriel Karlsson ons nov 05, 2008 4:29 am

Hej.

Om servern finns på internet är det tyvärr inte något som GK Backup klarar då det saknar FTP-funktioner. Möjligen i en kommande version, men det är inget som jag kan lova i dagsläget.

Ha det fint.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: synkning mellan datorer via server

Inläggav lina ons nov 05, 2008 13:04 pm

OK, tack för snabbt svar. /Lina
lina
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån nov 03, 2008 15:03 pm


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

cron