[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - komrimerad backup

komrimerad backup

Allt som rör mina program

komrimerad backup

Inläggav jolin ons jul 16, 2008 7:07 am

Hej!
Tack för ett riktigt bra backupprogram.
Jag har en fråga om det går att få backupdatan att komprimeras?
Detta för att spara plats på min backup disk. Jag kör nu idag backup från två datorer till
en NAS backupdisk på mitt nätverk. tycker det skulle varait käckt om datan blev komprimerad.
Funktionen kanske finns men jag ej förstått hur jag får till den, därför frågar jag här, annars är
GK Backup programmet toppen och har alla de saker jag letat efter samt att det är riktigt användarvänligt.
Tycker faktiskt det är värt att betala en slant för detta program :D

/Jolin
jolin
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 16, 2008 6:57 am

Re: komrimerad backup

Inläggav Gabriel Karlsson tis aug 12, 2008 16:18 pm

Hej. Jag ber om ursäkt för det sena svaret (semester).
Kul att du gillar programmet! Dock finns det ingen komprimeringsfunktion i GK Backup. Jag har valt att hoppa över den biten eftersom jag eftersträvar enkelheten med att se direkt i backupmappen vad som finns, och kunna hantera filerna där precis som vanligt, utan krav på extra program för att hämta någon fil.

Möjligen att någon typ av komprimering dyker upp i framtida versioner, men det är ingenting som jag kan lova.

Ha det fint!
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster

cron