[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - GK Backup - Fel 53

GK Backup - Fel 53

Allt som rör mina program

GK Backup - Fel 53

Inläggav laq tis mar 24, 2009 13:34 pm

Först ett stort TACK för ett superbra program!
Har använt programmet ett tag och är helnöjd MEN i dag fick jag ett fel ...
Har kört BAckup av C:\Document and Settings från C: till E: (intern HD) gick ok

Så tänkte jag göra en BACKUP på min externa HD å då fick jag
' [53] - File not found Plats:Utför backup, utför.'

Då försökte jag att göra Backup från tidigare backup på E: till extern HD
men det blev samma fel .....

Har en skärmdump men den var för stor för att bifoga, men du förstår säkert felet ändå!

Har kört Backup på ex Mina bilder från D: till Extern HD å det funkar helt OK!

Kör på XP med SP3 och min externa USB-disk är Western Digital 1TB elements

Tacksam för tips om vad som orsakar felet.
laq
 
Inlägg: 10
Blev medlem: tis mar 24, 2009 13:14 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav Gabriel Karlsson tor mar 26, 2009 22:10 pm

Hej, och tack.

Jag kan på rak arm inte förklara vad som gått snett i det här fallet. Du kan göra backup på bilder, men inte köra samma backup som du nyss gjort till en intern disk. Jag skulle vilja gissa på att det antingen är nån sökväg som kommit på avvägar (alltså att programmets jobb-filer är korrupta) men eftersom samma jobb fungerar till annan disk beror det ju inte på det. Eller att programmet inte känns vid den externa disken, men eftersom du kunde köra backup på bilder stämmer inte det heller.

Ett förslag är att du avslutar GK Backup, kopierar filen backup.exe till en ny, tom valfri mapp och skapar ett jobb med mappar och inställningar och provar att köra det. Hör av dig igen om hur det går.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav laq lör mar 28, 2009 8:45 am

Här är felmeddelandet:
GK Backup Fel[53].7.png
GK Backup Fel[53].7.png (29.59 KB) Visad 37039 gånger


MEN nu har jag kommit på vad det är för fel:
Det är så att något FILNAMN är för långt. Jag har kört om samma backup med ett kort
backup-namn å då gick backuppen ok!
Kanske kan va bra att veta om fler får samma felmeddelande.

Tack är en gång för ett jättebra program!

/Lars
laq
 
Inlägg: 10
Blev medlem: tis mar 24, 2009 13:14 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav Gabriel Karlsson lör mar 28, 2009 14:31 pm

Tack för din upptäckt! :)
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav CGD fre apr 24, 2009 20:32 pm

XP:s för att inte tala om Vistas backupprogram har ju sina brister. Så därför håller jag på att leta efter ett annat backupp program som fungerar som ditt GK Backup. Men så kom jag förbi denna tråd och såg problemet med långa filnamn. Jag har många långa filnamn och kanske kan jag då räkna med problem. Men hur långa är långa filnamn och kommer du att göra något åt detta?

Har nu prövat GK Backup. Bra och snabbt. Men det kopierar inte öppna filer, såsom E-posten. Jag har sett att det från Windows XP och framåt skall finnas en funktion för att kunna ta backupp även på öppna filer. Är detta något du kommer att möjliggöra?
Men annars riktigt bra program.
CGD
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fre apr 24, 2009 20:05 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav Gabriel Karlsson sön apr 26, 2009 17:53 pm

Jag kan inte lova att det kommer komma en funktion för det i programmet, men man vet aldrig. Tills vidare kan funktionen för att stänga och starta program avhjälpa problemet med att filer inte kan kopieras (att man låter GK Backup stänga ner Outlook före backup t.ex).

Angående långa filnamn så vet jag inte vart gränsen går. Hittar du den får du gärna berätta!
Ha det fint.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: GK Backup - Fel 53

Inläggav R.Pen sön maj 03, 2009 11:34 am

Angående långa filnamn..

Kan bero på att filen har mer än 64 tecken alt 128st.
Körde för en drygt 10 år sen ett brännare program som följde med en philips brännare, tror det hette Easy CD creator som klarade 128 tecken.
Och som jag hade till rippa LP skivor till mp3.
Det kunde bli långa namn med artist låt album m.m.
Tiden gick och bytte till snabbare brännare och program med, och det blev Nero.
Då dök det upp problem med detta med långa filnamn som inte Nero kunde hantera över 64 tecken.
Nero kortade av filnamnen och det funkade ju inte så man fick tänka om där, alt strunta i Nero.
Kanske det är gränsen för ditt programspråk till GK Backup, 64 tecken/fil ?

MVH
Roger
R.Pen
 
Inlägg: 1
Blev medlem: sön maj 03, 2009 11:23 am


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron