[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Bakup 3.2

Bakup 3.2

Allt som rör mina program

Bakup 3.2

Inläggav Mr. G lör apr 22, 2006 16:18 pm

Jag har begangnat mig av ditt fina bakup-program, men har ett mindre problem med det.
När man öppnar bakup-schema och vill se den sparade loggen genom att trycka på "Logg" knappen händer ingenting. Jag kan öppna loggen manuellt, men borde det inte gå att öppna den via logg knappen på bakup-schemat? Eller fyller "Logg" knappen någon annan funktion?
Jag andvänder Win XP Pro SP 2.
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson lör apr 22, 2006 23:05 pm

Hej.

Har du samma problem med huvudprogrammets log-knapp? Om du har det så kan du ändå komma åt loggen genom att högerklicka på log-knappen istället (detta tips fungerar inte i schema-programmet dock).

Jag gjorde en ändring och lade upp v3.03. Prova och se om den fungerar bättre: http://www.drkrupp.se/info_backup.html
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G sön apr 23, 2006 7:52 am

Tack så mycket, nu fungerar det :D
En fråga bara, uppdaterar programmet undermapparna i bakup lådorna automatiskt, även om man bara andvänder bakup - schema?
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson sön apr 23, 2006 12:45 pm

Bara de backupinställningar som du angett ska uppdateras automatiskt (detta ställer du in i huvudprogrammet), kommer att uppdateras när du kör backup-schema.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G sön apr 23, 2006 16:58 pm

Tack så mycket för svar! Bra program :D
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson sön apr 23, 2006 18:57 pm

Kul att du tycker det.

Framöver kommer jag förmodligen bygga in funktioner för uppdatering av målmapparna (eftersom det kan bli rörigt i backupen om man flyttar, döper om och lägger till mappar ofta), samt funktion för återställning.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm


Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

cron