[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. [phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. drkrupp.se • Visa tråd - Bakup 4.0
Ingen fara, du behöver inte grubbla över det. Hojta till om nåt dyker upp helt enkelt. Jag antar att du inte är i akut behov av just den funktionen (om du inte använder din backup-kopia dagligen).
Jag vet inte riktigt hur du menar, och jag har försökt återskapa fenomenet utan att lyckas. - Jag startar programmet - Kryssar i "aktivera schemaläggningen" - Minimerar programmet till aktivitetsfältet (vid klockan) - Väntar på att backupen ska starta och bli klar Det är här du får upp programfönstret på skärmen igen eller? Och vilket fönster i så fall?
Jag kan fortfarande inte återskapa fenomenet. Jag har skrivit om lite kod så det vore bra om du vill ladda ner och testa en ny: http://www.drkrupp.se/program/_tmp_backup.zip Testa den lite så får vi se om den är något bättre
Så bra. Märkligt dock att bara du upptäckt det, och att jag inte lyckas återskapa det. Nåja, inget att haka upp sig på, men jag måste få ut en ny version för detta, så det blir nog en ny inom kort.
Fråga: Öppnas programmet i samma stund som ett fel uppstår under backupkörningen, eller dyker fönstret upp efter avslutad körning och visar fönstret du klistrade in ovan? Och uppstår det fortfarande bara när fel uppstått enligt loggen, eller vid flera/andra tillfällen?
Tyvärr finns ingen som helst logik bakom mysteriet och varken jag eller andra jag frågat kan upprepa det och jag kan inte låta programmet vara som den kopia du fick (med den går det att använda huvudfönstret samtidigt som man gör en manuell backupkörning, vilket skapar problem). Jag får försöka med nåt annat...